lunes, 9 de noviembre de 2009

Cursa de muntanya Montserrat Nord (23km 1100d+)

!!!1 ANY FICAT DE PLE EN CURSES DE MUNTANYA!!!

Doncs si, aquest diumenge 8 de Novembre fa just 1 any que em vaig endinsar en el meravellós món de l´skyrunning. Qui m´ho havia de dir l´any passat que per aquestes dates portaria tanta tralla com la que me fotut aquest any... i la que queda jajajaja. Doncs arribo d´hora a Monistrol on haviem quedat per esmorzar amb alguns companys, entrepà gegant i coca-cola. Un cop acabat no tenia clar si podria còrrer, ostia! Estava que rebentava. Me´n vaig a buscar el dorsal i ja hi havia un ambientillo guapo guapo, ara fotia una ventolera espectacular, i això que estavem a 200 metres. Vaig a canviar-me al cotxe i petem la xerrada abans de sortir amb companys de corredors.

A les 9:15 surten les noies i això vol dir que queda un quart d´hora per escalfar i començar a pujar cap a Sant Jeroni. I a les 9:30 sortim nosaltres, collons com surt el Guido, es posa primer i va que se les pela, ja veig que patirem. Ràpidament ja hi han les primeres rampes que s´enfilen cap a la carena del Piteu i se´m fan molt dures, no ho entenc perquè havia descansat per arribar fresc, però em sembla que a aquestes alçades vaig bastant cremat. Arribem a santa Cecilia i m´hidrato una mica que ara bé lo bo, Canal de Sant Jeroni. Comencem a pujar i es fan uns taps tremendos, a part que fot un vent que et deixa gelat. Costa molt adelantar perquè el corriol és molt estret i això fa que el ritme sigui molt lent i em començo a rallar, però per altra banda m´anirà bé perquè arribaré a d´alt bastant fresc, que també era el que volia. Arribo a les escales i ja començo a veure el mirador, aqui ens anem creuant amb els que van més ràpids, grrrrrrr, he d´apretar i començar a passar-ne. Arribo a d´alt i així com l´any passat vaig quedar-me un moment a observar el paisatge, aquest any res de res, avaaaaaaaaaaaallllllllll!! Si començo a baixar i em trobo bé, els abductors de moment no m´emprenyen i vaig com una moto. A l´ermita ni paro a l´havituallament, i així baixant a saco ja començo a passar alguns que portava a davant. Ostres com motiva això d´anar fotent "atxassus" i trobant-me bé.

Vaig cremant km i per fi les sensacions són bones, em trobo bé i amb ganes de rebaixar el temps de l´any passat. Recupero una mica a la pujada que va desde sant Joan direcció a la Santa Cova, però és curta i ara si que bé una baixada dreta on pots fotre molta canya, i així és fins que agafo una pedra suelta i em foto una santa castanya que enriten de la del Pedraforca. Ostia quin mal!!! Ara l´adrenalina em fa aixecar ràpid i vaig uns metres una mica tocat fins que em passa el mal del cop i puc tornar a agafar un bon ritme, baixant com un boig diviso al Jordi Martí i encara m´esbero més. L´enganxo i anem fotent-li canya els dos fins arribar a l´ultima pujadade la cursa, la santa Cova. Allà està ple de japonesos on alucinen al veure´ns passar. Paro a l´últim havitualllament a veure i allà ja comença la baixada pels 3/4 a tota màquina veient que puc fer molt bon temps. Corro com un dimoni perquè aquest cami me´l coneixo pam a pam i et pots anticipar a tots els obstacles. Arribem a la pista i ja tant sols queden 2km per ser a la plaça de Monistrol. Arribo al poble i faig un últim esforç per baixar el crono. Entro a la plaça i ja veig la Meritxell amb el Jan, això ja està, entro amb un temps de 2h 19 min. Objectiu aconseguit, he baixat 26 minuts respecte l´any passat, i la gran diferència és com he acabat fisicament aquest any respete l´altre jajajaja. Ara a descansar una mica i per la Marató Pirata. SALUT I MOLTA MUNTANYA!!!!!!!