martes, 24 de mayo de 2011

Baixada de defenses desprès d´un UltraTrail???


Desde que vaig descubrir aquest món, el dels Ultres, hi ha una cosa que em té bastant preocupat. Sempre que he acabat una cursa d´aquest tipus, la setmana següent he acabat malalt, unes vegades més i d´altres menys, però sempre he estat tocat. Refredats, angines, estats febrils, fins arribar al punt l´any passat d´estar un parell de dies a l´hospital fent-me proves de tot tipus (TAC inclòs) on em van diagnosticar un quadre general d´estrés i cansament molt fort, les analítiques ho van confirmar. Aquest any no és diferent, i això que no porto n´hi una quarta part dels entrenaments que portava l´any passat, per diferents qüestions, no vaig passat d´entrenos. Uns dies després de fer l´Ultra de Barcelona, torno a passar pel mateix, ara mateix hauria d´estar treballant, però estic de baixa per malaltia, un altre cop. Febres altes, angines com un cavall i un mal les cames acollonant. Desde diumenge que estic tocat, avui em trobo molt millor tot i que encara em fa molt mal al coll. He de fer un petit incís, i és que moltes vegades ha coíncidit que el Jan estava malalt quan he fet un Ultra, i al tornar a casa pot ser que agafes els seus virus, un bon regal :). Aquest tema em té bastant preocupat i per això tots els que llegiu el Blog i volgueu deixar algún consell, opinió seràn molt ben rebudes, tant per mi com per tots els altres. Salut, kms i gassssss!!!

4 comentarios:

  1. Hola Sergi, quan fas una activitat física intensa o de llarga durada, el teu sistema immunitari queda tocat i el teu organisme massa exposat a qualsevol patògen extern (com pot ser els que et va "regalar" el Jan). No et preocupis per aquest fet perquè és completament normal. Només has de tenir la precaució quan facis un ultra, de no comptar amb les teves defenses els dies posteriors i actuar en conseqüència.

    ResponderEliminar
  2. Hola Sergi,

    Hi ha "baixades de defenses" després d'un sobreeesforç físic continuat, ja sigui per cursa, estrés, o el comiat de solter del teu cosí.

    Només cal veure la carona que feies a l'arribada a Sitges per presagiar un cansament posterior. Noi, si és que ho dones tot!

    A més a més s'afegeix un petit davallament psicològic els dies posteriors degut al repte aconseguit.

    A mi també em passava quan l'Alina era petita, que tot sovint tenia faringitis i refredats kpullos (aleshores també hi treballava a una escola, una bona font de malúries...)

    Aquesta setmana passada també vaig estar molt cansat, amb punts de febre. El virus UTBCN ha arrelat fort en tothom, jajaja

    No et preocupis, tot es compensa, és com un pèndol. Aviat aniràs com una moto ;-)

    Luigi

    ResponderEliminar
  3. Ei moltes gràcies pels consells Ferran, Luigi. Aniré mirant solucions i per començar ja he canviat una mica la dieta, cada dia un batut amb 4/5 fruites :)

    ResponderEliminar
  4. Sergi,

    Les espirulines (suplement d'algues amb moltes proteines i oligoelements) t'anirà molt bé. Jo fa molt de temps que en prenc i em van molt bé. Té moltes propietats i una de les més importants és que reforça el sistema immunològic. Jo en prenc unes 12 al dia repartides 6 i 6 entre esmorzar i dinar.
    Molt recomanables. A corredors hi ha un fil específic a nutrició on escriu una nutricionista que les recomana molt.
    Espero que t'hagi estat útil.
    Salutacions i ens veiem a les ànimes del purgatori.
    FerRun

    ResponderEliminar