domingo, 18 de abril de 2010

Pels camins dels matxos (62km 6200m desnivell acumulat)

Primer de tot felicitar al gran Koala pels seus habituallaments i al gran farreti per la cursa que s´ha currat el nano. Avui possiblement fagi una de les cròniques més a gust que he escrit durant aquest temps. Comencem el dia molt d´hora, les 4 del matí i em foto un bon esmorzar, normalment no menjo gaire per no arribar en cursa massa pesat, però com que avui no vaig a estripar doncs canvio d´estrategia i em foto unes torrades amb embotit, suc i café. 4:30 i marxo tot fent amb el cotxe cap a Torelló encara amb les lleganyes enganxades a la cara. Arribo i vaig a busacar la tarja i marxo acanviar-me al cotxe, gran encert, perquè sempre m´encanto i he de còrrer. Bueno si, he de còrrer al cotxe perquè el Koala em diu que la xapa és pels habituallaments, jo ja l´havia enganxat al cotxe, és que és de ser inútiles.

Començo a trobar-me membres d´aquesta gran familia i fem petar la xarradeta, que macos que són tots. Amb l´equip koala anem preparant la tàctica a empendre durant la cursa per poder fer un sub10, molt de GUARDAR POTA. No havia sentit mai tantes vegades aquesta frase....

*Sergi, Albertus:-
Va nanos apretem una mica?

*Manolito, Martox:
- No de moment no, que s´ha de guardar pota.

Collons però si encara ho sentia faltant pocs kms per arribar a Torellò. Felicitats per haber fet una cursa amb molt de cap i acabant tots molt bé i en grup.
Sortim de Torellò a un ritme trànquilet, molt comode i fem un troç de pista fins que comencem a pujar cap a Bellmunt, no parem de xerrar i riure, ja veig que serà un gran dia. Anem fent amunt i explicant històries varies sobre el que un es pot arribar a fotre en cursa, que n´estem de sonats. Arribem a bellmunt 15min per sota del temps marcat. per primera vegada en ma vida em foto un parell d´entrepans de pernil i una Voll, mare meva com se´m posa. Xarrem amb el koala i l´Assumpta i marxem. Baixada guapa on li fotem una mica de canya i arribem al salt de moli on em quedo al.lucinat de lo guapo que és.

Anem fent a bon ritme i a mi em sembla que la Voll se m´ha posat de conya. De moment la cosa va molt bé i anem passant gent i petant la xerrada amb tothom, tot rodejats d´uns boscos espectaculars. Ens trobem amb en Clave i el Sioux que està tocat i decideixen fer la curta, bona elecció de dos parells de craks. Nosaltres anem guanyant alçada per uns corriols increibles i de cop s´obre el bosc i apareixen uns prats espectaculars de gespa on m´hagués quedat a parir una bona migdiada, collons que guapo. La pujada aqui és dreta i ja es comença a divisar el Puigsacalm. Ens comencem a creuar corredors que ja han coronat el cim i marxen cap a coll de Bracons. El tren Koala va fent i coronem, mengem unes gominoles i gasssssssssssssss avall. Baixant ens tornem a trobar al Koala que ha pujat a busacar-nos i ens fot habituallament, em foto una latre Voll. Aquesta si que la noto i a sobre bé un tram de cordes que no sé ni com baixar-ho. M´enganxo a la corda i em llanço cap baix, colla de sonats!!!!

Arribem a Coll de bracons, i veig els ànims de grup molt bé, aqui ja veig còrrer drogues per tornar a posar el cos a to. Marxem del Coll cap al prat de la Vola on ens espera el Koala un altre cop i on hi ha un habituallament genial.
La baixada és autèntica, aqui el Martox el veig finissim i va que se les pela marcant el ritme, jo i l´Albertus anem fent i el Manolito pateix pel talò que li fa la guitza. Arribem al prat de la Vola, on hi ha un ambientasso espectacular, parem una mica i marxem direcció cabrera per pista, a bon ritme per plantar-nos sota una paret imponent de pedra on comencem a pujar i on anem creuant caminaires que ens animen a pujar cap amunt. Fot una calor bastant important i això va debilitant a un mica en mica. Aqui em foto un homenatge i apreto el tram de les escales per sentir cremar els quadriceps, ho necessitava. Mentres espero al grup em trobo amb el Bodi a d´alt i la fem petar una estoneta tot inflat-me de gominoles.

Ens agrupem i comencem una baixada salvatge per tornar a encarar el prat de la vola on ens
fotem una de les millors butifarres que he menjat mai. Ahh!!! I una altre Voll. aqui ja em quedava jo, amb el solet, els amics, ens diuen que el Farreti va primer.... Que més volem!!! Ostia si, que em de fotre un sub10. Bueno arribats a aquest punt anem bé i ara queda només una pujada i tot lo altre pla i pista. Saludem als companys i marxem en busca de Torellò. Agafem un bon ritme sense que ningú es despengi i així anem fent fins que arriba l´últim repetxo del dia, bastant dret on aqui amb l´albertus el pugem bastant a saco i esperem a d´alt a l´habituallament a la resta de l´equip. Les forces estàn un pèl justes i em de fer pinya per arribar tots triumfants a meta. Sortim tots juntets on fem una carena bastant xula puja baixa i on encararem amb l´última gran baixada guapa del dia. Gasssssssss, aqui la gent s´anima i la fem en plan cabra, que guapa que és, tècnica, fulles pedres, tot el que es pot desitjar per disfrutar per la muntanya. Arribem a pla i això ja ho tenim fet, creurem la riera i anem directe a l´últim control a sant pere de Torelló. Allà ens espera el Koala amb el Joan i animen el personal que ja queda poc.

Mengem ràpid i marxem ja si que per arribar a port i triumfar tot fent el sub 10. Arribem tots juntets a Torellò amb 9h 45min i tots ben contents.

Felicitar a l´organització, i tots als companys:
Koala, Farreti, Martox, Manolito, Isma, Clave(tenim pendent una marxa junts), Sioux(recupera´t crak), Bodi, Assumpta, Carles dinamita, Ives, tant per haver acabat la marxa com pel tema dels habituallaments, fotos.... I tots els que vau disfrutar d´aquesta marxa tant ben parida.